niedziela, 2 lutego 2014

Zakwas na chleb

Gdy myślę o smakach z dzieciństwa, wspominam chleb na zakwasie. Taki swojski i prawdziwy.
Postanowiłam zrobić zakwas i na nim piec chleb domowy.
Przepis na zakwas znalazłam na stronie: Moja Piekarnia.

Zgodnie z przepisem potrzebne są trzy rzeczy:
Mąka
Woda
Czas :)


Do wysokiego, kamiennego naczynia wsypałam 50 gr mąki i tyle samo wody. Wystarczy zamieszać, przykryć czystą ściereczką lub ręcznikiem papierowym i odstawić w ciepłe miejsce.
czynność powtarzamy co 24 godziny dosypując mąkę i dolewając wodę.
Ten proces powtarzamy kolejne 5 dni, od czasu do czasu mieszając zakwas.

I to wszystko.

Taki zakwas możemy przechowywać w lodówce, a przed pieczeniem chleba wyjąć i dokarmić trochę. Im starszy tym chleb smaczniejszy :)

A poniżej kilka zdjęć mojego zakwasu  :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz