środa, 17 września 2014

Bułeczki kukurydziane

Dziś wyszperałam przepis na bułeczki kukurydziane. Ich zaletą jest nie tylko bezglutenowość ale i szybkośc i prostota z jaką się je robi.

Składniki:

1 i 1/3 szklanki mąki kukurydzianej
2 łyżeczki sody
2 jajka
150 ml jogurtu naturalnego
1 łyżka oleju
łyżeczka przypraw( ja dałam sól ziołową)
Można dodać słonecznik, sezam, pestki dyni

Wykonanie:

Wszystkie składniki wymieszać na gładką masę.Uformować cztery bułeczki i piec na blasze wyłożonej papierem w 200 st C około 20 minut.

Mnie sie wydawało, że ciasto jest zbyt rzadkie by formować z niego kulki, więc dodałam odrobinę mąki z amarantusa i odstawiłam masę na kilka minut. Dla łatwiejszego formowania dłonie zwilżyłam wodą. Wierzch bułek posypałam pestkami dyni.

Robi się je naprawdę szybko i wychodzą smaczne. Na kolację jak znalałl chrupiące i świeże

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Smakują inaczej niz tradycyjne pieczywo, ale mnie bardzo podeszły. Synowi mniej. Ale planuję też zrobić wersję na słodko z łyżką miodu i cynamonem, oraz pokantną z fetą i papryką oraz suszonymi pomidorami :D

      Usuń