sobota, 15 lutego 2020

Nie całkiem Maakouda, czyli placki ziemniaczane inaczej

W krajach wschodu ziemniaki także znalazły swoje miejsce. Jednym z nich są marokańskie placki Maakouda. Robi się je na bazie gotowanych ziemniaków, co nadaje im puszystości wewnątrz i chrupkości zewnątrz.
Placki można podawać obtaczane w mące lub w cieście naleśnikowym. Wersji smakowych też jest wiele, ale zawsze muszą być ugotowane i utłuczone ziemniaki, kolendra, czosnek.
U mnie zaś dziś wersja nieco recyklingowa, ponieważ zostało mi sporo farszu do ruskich pierogów, czyli właśnie ugotowane ziemniaki utłuczone razem z twarogiem i podsmażoną cebulką. Dodałam do tego 2 jajka, posiekany szczypiorek, czosnek (rozgnieciony), kolendrę, sól, pieprz do smaku i kilka łyżek mąki kukurydzianej, by były bardziej zwarte.
Usmażone i podane z sosem śmietanowym ze szczypiorkiem smakowały wybornie. Warto zatem ugotować więcej ziemniaków do obiadu i następnego dna przygotować pyszne placki.

Smacznego!




2 komentarze:

  1. Dziękuję. Już wiele bardzo lat temu robiłam podobne kotlety tyle że formowałam na kształt paluszków rybnych. Dzieci wcinały ostro. Kiedyś taż i z sosem borowikowym podalam ale, że taka nazwa, że takie aż zagraniczne. W każdym razie pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne doniczki,gdzie można je kupić?

    OdpowiedzUsuń